Raiffeisen Bank România a demonstrat o performanță financiară solidă în primul trimestru din 2023, datorită creditării active pe toate segmentele de activitate și a unui profil de risc favorabil al clienților. Împrumuturile acordate clienților persoane juridice au crescut cu 43% față de anul precedent, cu un accent sporit pe finanțarea proiectelor sustenabile.
Împrumuturile acordate IMM-urilor au crescut cu 17% de la an la an, ajutate de participarea activă la programul guvernamental de investiții pentru IMM-uri și de acordarea de împrumuturi prin intermediul canalelor digitale, ca parte a campaniilor de creditare recurente.
Profitul net în T1 2023 a crescut semnificativ de la an la an, ajungând la R414 milioane de dolari, datorită activității puternice de creditare în toate segmentele de activitate, a unui profil de risc favorabil al clienților și a ratelor de dobândă mai mari de pe piață în comparație cu T1 2022.
La sfârșitul T1 2023, mai mult de 60% din portofoliul total de clienți de retail era format din clienți digitali activi. Clienții băncii au deschis peste 26.000 de planuri de economisire și protecție, planuri de economisire și investiții sau planuri de pensii facultative, ceea ce reprezintă o creștere anuală de peste 260%.
Raiffeisen Bank continuă să fie unul dintre liderii pieței de carduri din România, cu un portofoliu de peste 570.000 de carduri. Raiffeisen Bank a fost prima bancă din România care a lansat o soluție de calculare a amprentei de carbon în cadrul aplicației de fidelizare Raiffeisen Smart Market.