Grupul Ariston, unul dintre liderii mondiali în domeniul confortului termic sustenabil, și-a prezentat viziunea și obiectivele ESG pentru 2030 în cadrul Road to 100, un plan strategic ce atestă angajamentul grupului față de sustenabilitate.
Industria confortului termic se află în centrul tranziției energetice: clădirile reprezintă aproape o treime din consumul final de energie la nivel mondial, iar în Europa, în special, în sectorul rezidențial, 62,8% din consumul de energie provine din încălzirea spațiilor și 15,1% din încălzirea apei.
În cadrul acestui scenariu, Grupul Ariston, care activează în industria cu venituri de peste 3 miliarde de euro, își planifică viitorul încercând să integreze pe deplin sustenabilitatea în strategia sa corporativă și definește o serie de activități și inițiative menite să atingă obiective concrete și ambițioase în materie de sustenabilitate.
CELE 5 DOMENII DE IMPLICARE
Road to 100 este rezultatul unui proces structurat care a implicat principalele părți interesate interne și externe ale grupului în identificarea a cinci domenii diferite de implicare:
- Soluții;
- Operațiuni;
- Oameni și comunități;
- Clienți;
- Guvernanță.
Aceste cinci domenii traduc în angajamente ESG cele cinci valori corporative ale grupului: Crede în durabilitate; Inspiră prin excelență; Oamenii pe primul loc; Pornește de la clienți; Acționează cu integritate.
Pentru a-și reduce amprenta de carbon, Grupul Ariston își stabilește obiective specifice: atingerea obiectivului final de 100 de milioane de tone de emisii de CO2e evitate până în 2030 datorită soluțiilor sale regenerabile și de înaltă eficiență vândute, reducerea cu 42% a emisiilor de categoria 1 și categoria 2 și reducerea cu peste 50% a emisiilor de categoria 3 per milion de euro de valoare adăugată.
Având în vedere că 98,25% din amprenta sa de CO2e este asociată cu emisiile generate de utilizarea de către gospodării și întreprinderi a produselor comercializate, Grupul Ariston continuă să investească în inovație tehnologică pentru a-și extinde gama de Soluții inteligente regenerabile și de înaltă eficiență și pentru a pune la dispoziția clienților săi pompe de căldură de ultimă generație cu agenți frigorifici naturali, produse hibride și pe bază de hidrogen, precum și tehnologii de ultimă generație, cum ar fi Demand Response și Home Energy Management.
Între timp, Grupul Ariston se străduiește să atenueze impactul Operațiunilor sale prin creșterea productivității resurselor, prin implementarea progresivă a unei abordări circulare, precum și prin implicarea responsabilă a lanțului său de aprovizionare.
Angajamentul Grupului Ariston față de sustenabilitate cuprinde, de asemenea, sfera socială. Grupul are o grijă deosebită de Oamenii săi și de Comunitățile în care își desfășoară activitatea și se angajează să asigure un mediu de lucru durabil pentru toți angajații săi din întreaga lume și să crească gradul de conștientizare la nivel global cu privire la importanța confortului termic pentru un trai durabil.
În același timp, capacitatea de a anticipa nevoile Clienților săi rămâne în centrul eforturilor Grupului Ariston: garantarea unei proximități maxime, oferind în același timp profesioniștilor și consumatorilor produse fiabile de calitate sunt principalii piloni consacrați ai politicii de servicii a Grupului Ariston.
În cele din urmă, Guvernanța este considerată un facilitator fundamental al longevității afacerii, iar Grupul Ariston se concentrează pe adoptarea celor mai înalte standarde și celor mai bune practici, pentru a continua să facă progrese în ceea ce privește diversitatea, echitatea salarială, managementul riscurilor, strategia fiscală și conduita profesională.
DURABILITATEA CA O PUNTE CĂTRE VIITOR
Sustenabilitatea, în sensul său mai larg, este înscrisă în ADN-ul Grupului Ariston și înrădăcinată în cultura fondatorului Aristide Merloni, care avea convingerea că succesul economic al oricărei inițiative industriale nu are nicio valoare dacă nu este însoțit de un angajament față de progresul social.
În 1979, Grupul Ariston a fost prima companie din Italia care a elaborat un raport social, publicat de institutul Battelle Centre de Recherche de Geneve: un document care prezintă performanțele sociale și de sustenabilitate ale companiei față de angajați, consumatori, comunități locale și alți parteneri.
De mai bine de 15 ani, viziunea Grupului Ariston este „Confort durabil pentru toată lumea”, iar în 2018 grupul a început să își consolideze și să își publice rezultatele nefinanciare în mod voluntar.
Începând din 2021, în calitate de companie cotată la bursă, Grupul Ariston și-a intensificat tot mai mult angajamentul față de sustenabilitate.
Cu Road to 100, manifestul său strategic, Grupul Ariston își reînnoiește astăzi ambițiile și își desăvârșește obiectivele pentru a crea punți spre viitorul său.
Despre Grupul Ariston
Grupul Ariston este lider mondial în domeniul soluțiilor durabile pentru încălzirea apei calde și a spațiilor, al componentelor și al arzătoarelor. În 2022, Grupul, cu includerea pro-forma a Wolf-Brink, a raportat venituri de aproape 3,1 miliarde de euro. În prezent, Grupul Ariston are peste 10.000 de angajați, birouri de reprezentare în 43 de țări, 28 de unități de producție și 30 de centre de cercetare și dezvoltare pe 5 continente. Grupul Ariston este cotat pe Euronext Milano din noiembrie 2021.
Grupul Ariston își demonstrează angajamentul față de sustenabilitate prin dezvoltarea de soluții regenerabile și de înaltă eficiență, cum ar fi pompe de căldură, pompe de căldură pentru încălzirea apei, soluții hibride și sisteme solare termice. Grupul se remarcă, de asemenea, prin investiții continue în inovație tehnologică, digitalizare și sisteme avansate de conectivitate.
Grupul oferă o gamă completă de produse, soluții și servicii, în principal sub mărcile globale Ariston, ELCO și Wolf, și operează, de asemenea, sub mărci emblematice precum Calorex, NTI, HTP, Chaffoteaux, ATAG, Brink, Chromagen, Racold, precum și Thermowatt și Ecoflam în domeniul componentelor și al arzătoarelor.