PARTENER
STRATEGIC

NESTLE: Interviu cu Nicoleta Tupiță, NHW and Internal Communication Manager

Facebook
LinkedIn

Nestlé promovează adoptarea unei diete sănătoase și echilibrate, prin NutriPorția, un program ce pune în prim-plan educația alimentară a copiilor, promovând obiceiuri alimentare sănătoase. Nestlé, prin inițiative precum NutriPorția, își propune să ajute la formarea unei generații mai sănătoase și mai conștiente de importanța nutriției adecvate.

Pentru a afla mai multe despre acesastă metodă educațională și care sunt pașii esențiali pentru a concepe un meniu zilnic echilibrat pentru copii, dar și cum putem reduce risipa alimentară și să valorificăm eficient alimentele pe care le avem, am stat de vorbă cu Nicoleta Tupiță, NHW and Internal Communication Manager.



* Promovați în rândul familiilor din România metoda NutriPorția. Ce presupune aceasta mai exact și care sunt așteptările?

NutriPorția este o metodă educațională care îi ajută pe părinți să pregătească mese echilbrate pentru întreaga familie. Am lansat acest ghid în 2020, când pandemia ne-a ținut în casă și am fost nevoiți să gătim mai mult și mai sănătos acasă. Am continuat an de an să promovăm în rândul familiilor din România această metodă educațională, adăugând ceva nou cu fiecare ediție. În 2021 am publicat o carte de bucate cu rețete de la părinți pentru părinți. În  2022 am dezvoltat și versiuni audio și în limbajul Braille pentru a ne asigura că toată lumea are acces la acest tool educațional. Anul acesta am făcut un pas și mai departe și am întrebat familiile din România „cine decide meniul?”, dar am și interacționat cu părinții și copiii la diferite evenimente.

Mai multe informații despre NutriPorția, dar și rețete și idei de trucuri pentru o alimentație echilibrată, găsiți pe platforma noastră, la sectiunea nutriție.

* Ați făcut și un sondaj în rândul românilor despre obiceiurile alimentare. Care sunt principalele concluzii?

Cel mai recent sondaj Nestlé derulat în parteneriat cu Itsy Bitsy și Asociația Părinților Isteți în rândul ascultătoarelor și ascultătorilor săi a relevat că 65% dintre familiile cu copii decid împreună cu cei mici care este meniul zilei. În 35% din familiile cu copii, decizia este luată de către un adult, copiii nefiind atât de mult implicați.

În schimb, în aproape jumătate dintre familiile fără copii decizia cu privire la ”ce mâncăm azi” este luată de comun acord de către membri. În alte 43% din familii, decizia este luată de doar unul dintre membri, iar în 6% din cazuri decizia aparține unui membru al familiei extinse, cum ar fi bunicii.

Pe de altă parte, studiul realizat de Nestlé împreună cu agenția de cercetări de piață Masmi, a constatat că românii obișnuiesc să ia două mese principale pe zi, plus o gustare. Micul dejun este consumat zilnic de 57% dintre adulți, dar în continuare 1 din 10 români nu obișnuiește să ia micul dejun. În rândul copiilor, popularitatea micului dejun este mult mai mare, 70% dintre cei peste 10 ani luând micul dejun zilnic și peste 80% dintre cei sub 9 ani. Cina și prânzul sunt consumate zilnic de 70%  dintre români. Familiile cu copii tind să fie mai organizate în ceea ce privesțe orarul meselor principale, pe când cei fără copii iau mesele principale mai târziu. De exemplu, în familiile cu copii, cina este luată în intervalul 18:00-20:00, respectând mai mult recomandările nutriționale privind orarul meselor față de cei fără copii, care iau cina adesea după ora 21:00.

Mai mult de jumătate din respondenți încearcă să consume o masă echilibrată de două până la cinci ori pe săptămână, în timp ce aproximativ un sfert au zilnic prânzul și/sau cina echilibrate, iar un alt sfert rareori au mese echilibrate.

În continuare, consumul de fructe și legume nu este la nivelul recomandărilor, doar puțin peste 20% dintre adulți și 30% dintre copii consumă 2-3 porții de legume sau fructe pe zi, fructele fiind mai populare la toate grupele de vârstă studiate. Din pacate, 27% dintre adulți nu consumă legume zilnic, procent care se reflectă și la copiii peste 10 ani, în rândul cărora 32% nu consumă zilnic legume. 6 din 10 români consideră că NutriPorția îi poate ajuta să aibă mese mai echilibrate nutrițional.

* Ca părinți, care sunt pașii esențiali pentru conceperea unui meniu zilnic echilibrat pentru copii?

Părinții sunt unicul model de viață și alimentație al celor mici, nu doar până la vârsta de 7 ani. Este nevoie de foarte multă răbdare și perseverență pentru a întreține un obicei alimentar sănătos ani la rând, când cel mic poftește la porția de cartofi prăjiți a colegului de bancă. Dar dacă la cartofii aceia prăjiți adaugi o salată, sau ceva legume gătite cu gust, cum am recomandat noi prin NutriPorția, atunci se cheamă că ai salvat ziua.

Îmi permit să recomand, de asemenea, să evităm extrema cealaltă: regimul alimentar ”prea” sănătos. Copiii, de când încep să alerge și inclusiv în adolescență, au nevoie de un aport serios de proteine de origine animală, carbohidrați, dar și fibre vegetale. În concluzie, hrăniți-vă copiii echilibrat, dar consistent în același timp. Și nu uitați să creați rutine sănătoase și să refuzați ca excepțiile de la rutină să devină noi obiceiuri.

  • Cum putem evita risipa alimentară?

Risipa alimentară are două cauze: pofta și indisciplina. Cumpărăm prea multe alimente, de poftă, și de multe ori uităm de ele în frigider sau în cămară. Dar este normal să avem pofte, să ne dorim o viață cu gust. Ceea ce trebuie educat sau re-educat este disciplina. Mă refer la disciplina de a controla zilnic, cel puțin, ce mai e prin frigider, respectiv de a cumpăra de poftă cu cumpătare, planificat.

* Românii au devenit din ce în ce mai conștienți de o dietă echilibrată și sunt tot mai interesați de achiziția de produse cât mai sănătoase. Ce înseamnă asta pentru businessul Nestle?

La Nestlé am fost întotdeauna preocupați de a oferi produse cât mai echilibrate nutriționale, cât mai nutritive. În funcție de categorie și de rolul acelor produse în alimentație, am făcut renovări și inovări relevante. De exemplu, la categoria de cereale de mic dejun, ne asigurăm ca în toate produsele noastre îngredientul numărul 1 să fie cerealele integrale. Excepție fac fulgii de porumb (Corn Flakes) care nu sunt integrali prin definiție, dar în acest caz oferim alte beneficii. Produsele din range-ul Corn Flakes sunt fără gluten, fiind un produs accesibil pentru cei cu sensibilitate la gluten sau boala celiacă.

În categoria de produse culinare, sub brandul Maggi, focusul nostru este de a pune pe piață produse cu ingrediente simple, pe care le recunoaștem ușor, dar care asigură un gust bun chiar și pentru cei mai pretențioși. Îmi place să spun că pentru cei care nu sunt fani legume, cu ajutorul produselor Maggi, acestea pot căpăta un gust mai bun. De asemenea, cred că Maggi poate da un gust bun și unui preparat făcut cu ce am mai avut prin frigider, evitând astfel risipa alimentară.

În categoria de dulciuri, care prin definiție sunt produse consumate de plăcere și nu reprezintă baza alimentației, direcția noastră este spre sustenabilitate, atât din perspectiva ingredientelor folosite, cât și a ambalajelor. Prin programul Cocoa Plan reușim să punem și pe piața din România ciocolată și napolitane cu cacao din surse sustenabile.

În categoria de mâncare pentru bebeluși, prioritatea noastră sunt produsele bio, sub brandul recent lansat Gerber. Iar când vine vorba de nutriție specială și suplimente, tocmai ne-am îmbogățit portofoliul cu achiziția brandului SOLGAR.

* Care sunt cele mai importante direcții pe care Nestle le-a implementat pe piața locală cu privire la dezvoltarea unei alimentațiii sănătoase pentru publicul larg? Care sunt cele mai mari provocări?

Nestlé România este de 12 ani Partener Fondator al Mișcării Naționale „Și eu trăiesc sănătos!” – SETS, inițiativă care apaține proiectului global: Nestlé for Healthier Kids. Informarea cu privire la beneficiile alimentației corecte și echilibrate, ca parte a obiectivelor principale SETS, contribuie la promovarea unui stil de viață echilibrat.  Pe parcursul a 12 ani, peste 343.600 de elevi din ciclul primar și familiile acestora au avut acces la informații și activități educaționale SETS, alături de 4.000 de cadre didactice din 357 de școli.

“Traista cu Sănătate” este un alt proiect Nestlé for Healthier Kids care își propune să prevină supraponderalitatea și obezitatea la copii între 3 și 10 ani, promovând un stil de viață sănătos având la bază tradițiile locale. Programul educațional este recunoscut la nivel internațional, fiind inclus în rețeaua internațională Youth Health Community. Misiunea acestui program este de a încuraja alegerile sănătoase, un stil de viață activ și de a susține învățarea prin joc și poveste.

Pe lângă programele menționate, încercăm să venim în sprijinul unei alimentații sănătoase și prin rețete, cookbooks și articole informative referitoare la un stil de viață sănătos, site-ul nostru fiind pricipalul canal de comunicare. Iar pentru o notă atât sănătoasă, cât și înduioșătoare, Nestlé for Healthier Kids sărbătorește pe 20 octombrie International Chefs’ Day, zi în care cei mici se aventurează în tainele bucătăriei și retrăiesc amintirea gustului de acasă cu ajutorul rețetelor de familie.

În ajutorul adulților vine și VeggiePorţia, o metodă nutrițională care presupune consumul preponderent de alimente de origine vegetală, și care se adresează tuturor celor care doresc să consume mai multe vegetale, pentru a avea o alimentație mai sănătoasă și mai sustenabilă.

* Cum vedeți dezvoltarea segmentului în care activați pentru următorii ani?

Tendința de adoptare a unei alimentații cât mai echilibrate se va întări în perioada următoare, pentru că românii au înțeles că aceasta reprezintă, alături de alți factori externi și cei genetici, o condiție critică pentru o stare de sănătate bună, cât mai mult timp.  Ca atare, Nestlé va continua să se preocupe de extinderea portofoliului de alimente sănătoase și atractive în special pentru consumatorii tineri, aflați la faza formării obiceiurilor culinare.

Facebook
LinkedIn

ROMANIAN ESG SUMMIT

ESG Media

CSR News

CSR Media

Cele mai recente

Te-ar putea interesa şi: