Zeelandia România, unul dintre cei mai importanți jucători în industria producției de ingrediente de panificație, patiserie și cofetărie a instalat recent 486 de panouri solare pe acoperișul fabricii din județul Iași prin care își propune să reducă semnificativ consumul de energie fosilă și să creeze o producție mai sustenabilă.
Montarea panourilor solare a implicat o investiție de 180.000 euro, din fonduri proprii, sistemul generând o putere instalată totală de 243 kwp. Prin această investiție, Zeelandia România estimează că va reduce emisiile de carbon cu aproximativ 81 de tone/an. Acest proiect face parte din inițiativa Grupului Zeelandia, “Panouri solare pe fiecare acoperiș”, cu un obiectiv strategic important pentru anul 2023, acoperirea a 16.500 m2 de suprafață de acoperiș cu panouri solare, asigurând 12% din consumul total de energie electrică. Prin realizarea acestui obiectiv, 57% din electricitatea pe care grupul Zeelandia o va utiliza, va proveni din surse regenerabile.
“Energia solară este viitorul și este esential să ne adaptăm la sursele de energie verde pentru a proteja mediul înconjurător și pentru a face o schimbare reală în lupta împotriva schimbărilor climatice. La Zeelandia, considerăm sustenabilitatea o prioritate și suntem mândri să investim în soluții ecologice care să contribuie la reducerea amprentei noastre de carbon. Această investiție în panouri solare nu este doar un pas înainte pentru noi, ci și o dovadă a angajamentului nostru față de comunitatea și mediul în care operăm” a declarat Ovidiu Bocaniciu, Director General Zeelandia Romania.
Despre Zeelandia
Zeelandia România este parte a grupului Koninklijke Zeelandia și a luat ființă în 1998, odată cu achiziția grupului polonez Superbake, care includea și filiala din România. Fondată în 1900 de familia olandeză Doeleman, cu sediul în Zierikzee (Olanda), Zeelandia a devenit un jucător global în producția de ingrediente de panificație, cofetărie și patiserie. Astăzi, peste 3.000 de angajați din întreaga lume sunt dedicați dezvoltării produselor adaptate nevoilor locale – cu operațiuni în peste 30 de țări și vânzări în aproximativ 100 de țări.